Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dilluns, 30 de novembre del 2015

Excursió curta per damunt del Congost, a Figaró

Qui es mou per les comarques de Barcelona ha passat mil cops per la carretera del Congost, de Granollers cap a Vic i més amunt. Si us pareu a Figaró podeu fer una matinal per una riera ben conservada i unes panoràmiques molt bones sobre el Vallés i les seves muntanyes. I ja que el punt de partida i arribada és Figaró, poble amb estació de ferrocarril, és una excursió perfectament factible amb transport públic.

Es surt de Figaró per la riera de Vallcàrquera, amb colors macos a la tardor i força aigua. Diuen els experts que els boscos de ribera d’aquesta riera estan ben conservats. Al llarg del recorregut es troben indicadors amb el nom dels arbres. Es veuen verns, oms, avellaners i algun castanyer.
Riera de Vallcàrquera

Creu de Can Plans
Després es deixa la riera i es comença a pujar per pista fins la Creu de Can Plans, un espaiós encreuament de camins. Prop queda l’ermita de Sant Cristòfol de Monteugues, segons diuen molt antiga i amb llegendes que relacionen la seva fundació a Carlemany. Una reixa impedeix arribar a l’ermita pròpiament. També es troba en un espaiós encreuament de camins. Ara es camina per boscos d’alzines. Seguint la ruta s’arriba a Can Valls, i poc després es tenen les millors vistes de l’excursió. A mà esquerra la plana de Granollers i La Garriga, de lluny es veu Sant Llorenç de Munt i Sant Sadurní de Gallifa, i més a prop Puiggraciós i els cingles de Bertí. Als nostres peus es veu l’ermita de sant Cristòfol de Monteugues
Sant Cristòfol de Monteugues

Can Valls

La plana de Granollers i el riu Congost

Sant Llorenç de Munt, Puiggraciós, Gallifa, Cingles de Bertí, i a sota nostre Sant Cristòfol de Monteugues
A partir d’aquí el camí torna cap a la Creu de Can Plans, amb vistes al Tagamanent. Passant per Can Plans la ruta retorna a Figaró per una pista que fa moltes voltes. Hi ha indicada una drecera que probablement escurci molt el camí.