Google Website Translator Gadget

dilluns, 21 d’abril del 2014

De Saldes a Gresolet

El  Pedraforca tal com es veu des de Saldes
Hem seguit l’itinerari marcat amb verd i blanc corresponent al track de wikiloc del Consorci Turisme Alt Berguedà. És una volta interessant que sortint de Saldes comença pel seu castell i segueix per feixes de pedres i roures que creen un paisatge força curiós.

El castell de Saldes

Feixes de pedres i roures

Després el camí passa a tocar de la casa de la Costa, seria millor que el camí hi passés, ja que quan te n’adones ja has pujat més del compte i t’has allunyat de la casa. El camí es torna feréstec cap al “Forat del Llop”, es passa per sota del mirador de Gresolet, quantitat de petites flors contrasten amb l’ombra del bosc.

La casa de la Costa

Gran quantitat de floretes al bosc

Terra de desnivells i barrancs

Arriba un punt en què es veu Gresolet, però lluny. Les voltes del camí adaptades al relleu de la muntanya fan que es faci més llarg, es passen alguns torrents que baixen del Pedraforca i finalment ja es va cap a Gresolet, es veu la pista a sota i tan sols queda un últim tram per arribar al refugi i al santuari de Gresolet.

Ja es veu Gresolet!

Es travessen torrents

Gresolet, refugi i santuari
Hi ha una àrea de picnic, cotxes, un refugi i el santuari - refugi convertit en un peculiar allotjament d’una dona que ens explica que a la zona hi ha molts terratrèmols i han deixat l’església bastant malmesa, per la qual cosa tan sols es pot veure des del cor. Més aviat sembla que el temps s’hagi aturat en aquest antic santuari. La barreja dels cotxes, els picnics, refugi i el santuari decadent donen un aire ben curiós a Gresolet.

Pedraforca des del santuari de Gresolet
Interior del santuari
De totes maneres el paisatge és fantàstic, s’està sota el Pedraforca, i es veu la mítica cara nord! En direcció contrària els cims del Cadí, i la pista cap al coll de la Bauma travessa la baga de Gresolet molt recomanable a la tardor.

La majestuosa cara nord del Pedraforca
Es retorna inicialment per la pista, és interessant l’engorjat. A l’alçada de cal Bessó es tira amunt pel bosc, sempre senyalitzat amb verd i blanc, fins a Saldes altre cop. Costa de creure el desnivell acumulat que indica wikiloc, però cal tenir en compte que tota l’excursió va pujant i baixant al voltant dels 1200-1300 metres sense que hi hagi cap pujada massa llarga ni massa forta. De fet, l’última pujada a Saldes sí que és una mica llarga!.

Arribant a Saldes es torna a veure el Pedraforca amb la seva forma característica