Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dilluns, 16 de desembre del 2013

Preparant excursió per Sauva Negra i Puigsagordi



Per dos contactes diferents m’havien comentat aquesta tardor una excursió entre Centelles i Castellcir per la Sauva Negra. És curiós que els excursionistes anem una mica per modes. Fa uns anys no havia sentit parlar mai dels Bufadors o de la Grevolosa, ara són uns clàssics. Suposo que en comentar el que fem uns i altres ens inspirem i tots acabem al mateix lloc. Ara la tardor ja s’acaba, o ha acabat, i no he pogut anar a fer aquesta ruta, però en buscar als mapes el punt de sortida vaig veure que era molt complicat, que per arribar-hi calia un navegador i coordenades. Així que avançant feina per la propera temporada em vaig arribar a donar un cop d’ull a l’inici i al final.  Coordenades 41,787601; 2,193443.

El pantà, completament glaçat, del punt de sortida
 

Tardor glaçada, gebre arreu


Efectivament, tal com havia previst, cal navegador per arribar al pantà de Santa Maria de Savall, són 9km des que es deixa la carretera de Centelles a Sant Quirze per la urbanització del Puigsagordi.  A mesura que es va pujant les vistes sobre el pla de Centelles – Hostalets i el Montseny i cingles de Bertí són impressionants. I un cop dalt la vista és cap a l’altre costat: Sant Llorenç, Montserrat, tot el Pirineu! Em va sorprendre que amb aquestes vistes s’hagués de baixar bastant fins al punt de sortida.

La Sauva Negra és una fageda molt interessant, però queda lluny dels punts més alts de Puigsagordi, pel que m’agradaria trobar alguna volta assequible, en un dia, que passés per la Sauva Negra i alhora gaudís de les vistes des d’aquest impressionant altiplà de 900 metres d’alçada. Posats a fer m’agradaria canviar el punt de sortida i fer-ho des d’un lloc més fàcil, potser Collsuspina... A wikiloc hi ha voltes que s’assemblen al que vull, però o són molt llargues o em temo que es perd la vista des del Puigsagordi. Seguiré esbrinant.

Un cop penjada aquesta entrada m'han dit que el punt de vista bona és el Castell de la Popa, prop de Castellcir, així que potser no està tant malament la ruta clàssica ...

Font de Sauva Negra


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada