Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dilluns, 9 d’abril del 2012

Excursions d’una hora: Sant Beado, a l’extrem de la serra Mitjana, Cerbi, valls d’Àneu

Hem tornat a Sant Beado. Fa un mes ens vam trobar amb la cacera del senglar i per seguretat vam haver d’abandonar, no es veia clar que els caçats no fóssim nosaltres. Ara ja no hi havia neu al camí, tan sols es veia a les muntanyes. També ha començat a verdejar i les valls es veuen maques.

Sant Beado és una ermita situada a l’extrem inferior de la serra Mitjana, que és una serra amb unes formes molt vistoses que es veu clarament des de molts llocs de les valls d’Àneu. A mi m’agrada molt la vista des de la carretera que planeja d’Espot a Son del Pi.  Aquesta serra Mitjana divideix l’alta vall d’Unarre en dues valletes, la de Nyiri i la que manté el nom d’Unarre, que baixa dels estanys de la Gola i Calberante. Des del pla d’Esterri sovint es veu la quantitat d’aigua que baixa per aquesta vall saltant de l’estany de la Gola.

L’altra valleta, la del Nyiri, és la que porta més directament a l’ermita de Sant Beado, i seguint  vall enllà porta a l’estany de Buixasse i de la Tartera, ja just a sota del mític Mont-Roig.

Des de Cerbi, la serra de Campirme, abans de començar a caminar

Capelleta de sant Marcel, a peu de camí, tocant a Cerbi
Alta vall d'Unarre, aigua que baixa de l'estany de la Gola

Sant Beado és prop del poble de Cerbi, pel que és senzill arribar-hi, amb una hora hi sou. Hem vist un ramat d’isards a peu de camí i un altra de daines ja pujant a l’ermita. Un cop dalt un trencalós planejava majestuós molt a prop nostre, això és més sorprenent, ja que sempre es veuen més amunt, potser hi tenia a veure el dia ennuvolat o tenia el niu a roques properes a l’ermita.

Perfecta cleda prop d'on s'ajunten els dos rius

Ermita de Sant Beado
Vall del Nyiri

Perfil del final de la serra Mitjana, amb l'ermita de Sant Beado

Dies de boires
Final de la serra Mitjana, a la dreta l'aigua de la Gola, a l'esquerra la vall del Nyiri

De tornada es pot optar per seguir un sender que porta a l’altra vall, la que baixa de la Gola i baixar per la pista fins a Cerbi. Els camins es troben a les bordes on es bifurquen les dues valls.