Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

diumenge, 14 de novembre del 2010

Font del faig i coll de Pendís pel camí dels empedrats

Excursió clàssica de pujada al refugi de la Font del faig amb la torna d’arribar-se al coll de Pendís. Els interessos de l’itinerari són colors de tardor, molts trams de riu amb petits i mitjans salts d’aigua, vistes del Moixeró i un cop al Pendís, movent-se una mica es veu part de la Cerdanya, almenys els seus cims.

En quant a colors de tardor, a les parts altes, ja no en queda gaire, som a mitjans de novembre. Hem pujat fins al Bullidor de la llet i el trobem sec, no sabem per on s’ha desviat l’aigua. El coll de Pendís és ideal per travessa, té moltes possibilitats d’anar cap a un lloc o un altre i les vistes són variades.

Fotogràficament el més interessant de l’excursió és la part de baix, el tram de riu. Sorprenentment per estar al mes de novembre el riu porta força aigua, amb el que els creuaments del riu per part del camí, per damunt de pedres, obliguen a fixar-s’hi una mica. Els diversos salts d’aigua que es troben són interessants.

Sortint de Bagà per la carretera que segueix el riu Bastareny cap a Gisclareny, s’agafa una pista cap a la font de la Dou. L’itinerari comença quan la pista creua el riu que ve del Pendís, on hi ha una casa de colònies, aparcament, font i un parell de taules de picnic.

Seguint la pista anterior, apta per qualsevol tipus de vehicle, s’arriba a la font de la Dou, una cascada molt maca i fotogènica a peu de cotxe.